Kopš 2023. gada 1. marta visām daudzdzīvokļu mājām ar vairāk nekā trim dzīvokļiem noteiktas obligātas prasības, kas jāievēro Būvniecības informācijas sistēmā (BIS). Daudzi dzīvokļu īpašnieki gan vēl aizvien īsti nezina, kāpēc šī sistēma ir ieviesta un kā tā var palīdzēt. Tāpēc SIA “Daugavpils dzīvokļu un komunālās saimniecības uzņēmums” ir sagatavojis pārskatu par to, kas par BIS jāzina katram iedzīvotājam.
Būvniecības informācijas sistēma (BIS) ir elektroniska vide (www.bis.gov.lv), ko pārvalda Būvniecības valsts kontroles birojs. Tā nodrošina informācijas apriti starp būvniecības procesa dalībniekiem, uzturot vairākus reģistrus un piedāvājot plašu e-pakalpojumu klāstu.
Mājas lietas funkcionalitāte BIS ļauj dzīvokļu īpašniekiem un pārvaldniekiem kārtot dokumentāciju elektroniski, pieņemt lēmumus, organizēt aptaujas un kopsapulces, uzglabāt ekspluatācijas dokumentāciju vienuviet, nodrošinot pārskatāmību un tiesisku kārtību.
BIS pieejamās funkcijas dzīvokļu īpašniekiem:
1. Kontaktinformācijas norādīšana:
Dzīvokļu īpašniekiem jānorāda aktuālā kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasts, korespondences adrese BIS vai pārvaldniekam), lai nodrošinātu operatīvu saziņu un saņemtu informāciju par svarīgiem lēmumiem. Ja informācija netiek norādīta, saziņai izmanto konkrētā dzīvokļa adresi.
2. Dokumentu pievienošana un piekļuve:
Īpašnieki var pievienot dokumentus un lēmumus Mājas lietā, kā arī piekļūt pārvaldnieka pievienotajiem materiāliem (ekspluatācijas dokumenti, remontplāni, skaitītāju rādījumi utt.).
3. Attālinātas aptaujas un e-kopsapulces:
Sistēmā ir iespēja izveidot un piedalīties aptaujās un kopsapulcēs attālināti. Iespējams balsot gan pirms sapulces, gan attālinātās sapulces laikā, un balsojumu rezultāti tiek iekļauti protokolā. Veicot elektronisko balsojumu, sistēma nodrošina pārskatāmību un automātisku protokolu saglabāšanu.
4. Apsekošanas pieteikumi un paziņojumi:
Dzīvokļu īpašnieki var iesniegt apsekošanas pieteikumus pārvaldniekam, sūtīt paziņojumus (piemēram, par problēmām) pārvaldniekam vai citiem dzīvokļu īpašniekiem.
5. Pilnvarošana:
Sistēmā iespējams pilnvarot citu personu pārstāvēt dzīvokļa īpašnieku, piemēram, balsot viņa vietā.
6. Informācijas pārskatāmība par tehnisko mājokļa stāvokli un remontiem:
Pēc BIS izmaiņām īpašnieki var redzēt būtisko informāciju par ēkas tehnisko stāvokli – veiktajiem un plānotajiem remontiem, ekspluatācijas dokumentiem, tehniskajām apskatēm u.tml. Ja mainās pārvaldnieks, jaunajam būs pieejama visa iepriekšējā dokumentācija.
7. Vienota informācijas glabāšana:
Mājas lieta iekļauj visu svarīgo dokumentāciju: līgumus, skaitītāju rādījumus, pārvaldīšanas plānus, remonta plānus, lēmumus un citus dokumentus. Sistēmā tie glabājas strukturēti vienuviet, pieejami iesniedzējiem un nākamajiem pārvaldniekiem.
Tādā veidā BIS sniedz dzīvokļu īpašniekiem plašu un uzticamu informācijas pārvaldības platformu – elektroniskas aptaujas un sapulces, pārskatāmību lēmumu pieņemšanā, digitalizētu dokumentu glabāšanu, drošu mobilu piekļuvi un efektīvāku pārskatu pār mājas pārvaldību.
SIA “DDzKSU” aicina dzīvokļu īpašniekus izmantot šo ērto un mūsdienīgo rīku.



